Anna, min Anna, säg får jag dig bjuda?

Anna har alltid råd och tips. Hon finns där när man behöver henne. Hon kan allt. Allt! Cheesecake, coq au vin, sandvikare, fisksoppa.
Därför rådslog jag med henne idag, när när jag egentligen var alldeles för lat för att baka, men så sugen att jag tittat på kylen istället för TV:n. Min husgud visste precis vad som behövdes.
Här är Anna Bergenströms rörda kaka:



2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
100 g smält smör

1 tsk kanel
½ dl kokosflingor eller hackade nötter

Rör ihop allt utom kanel och kokos/nötter, vispa inte! Häll smeten i en smord och bröad form. Strö över kanel och kokos/nötter. Grädda 30 minuter 175 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0